dwoor
nanoposter
|
 |
« on: June 23, 2010, 08:53:07 AM » |
|
Som lovet, så ville Steen og jeg prøve at få stablet et elektronik kursus på benene. Det er lykkes i samarbejde med AOF Gentofte, Gladsaxe, Lyngby-Taarbæk. Jeg håber I vil være med til at støtte op om projektet. Steen vil være underviser, og jeg vil tage mig af praktiske ting. Undervisningen er teoretisk vendt, så loddekolben kommer ikke i aktion. Matematikken bliver på folkeskole niveau. Jeg har en masse jeg gerne vil lære, så jeg vil også sidde som elev.
Her er teksten fra AOF kataloget
Analog Audio Elektronik - Svagstrømselektronik Et teori kursus for dig, som selv bygger elektronik til musik-indspilninger, mixning/mastering. Vi tager udgangspunkt i bogen ”Anvendt elektronik”, der er skrevet på niveau for almindelige mennesker. Vi vil lære teori om de forskellige komponenter, for at gennemgå diagrammer for klassiske konstruktioner som API2500 og SSL Bus Compressor.
Undervisningsdatoer: onsdag d. 8. + 22. sept. kl. 18.00 – 20.45 samt lørdag d. 9. + 16. okt. kl. 10.00 – 16.30
Pris: kr. 1080,- Høje Gladsaxe skole
Så snart jeg ved mere om tilmelding osv., så annoncere jeg det her. Så vil Steen og jeg også svare på spørgsmål. Jeg vil følge op på det praktisk og Steen omkring undervisningen.
Mvh. Steen og Anders
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uncite
Global Moderator
mikroposter
Tinman
|
 |
« Reply #1 on: July 02, 2010, 07:47:43 AM » |
|
Det lyder rigtig godt. Ærgerligt at jeg har lidt for langt at køre til at deltage.
|
|
|
|
|
|
2x G-SSL, 1 G-Eqp1A og 1 dual LA-4 +en G1176 der "bare" lige skal samles :c)
|
|
|
Harley
picoposter
|
 |
« Reply #2 on: July 05, 2010, 06:20:48 PM » |
|
Det er et rigtig godt initiativ, og de nævnte datoer passer mig glimrende, så jeg er på , også selvom jeg skal køre 100 km hver vej.
Bliver rart at høre om tilmelding, og til at møde kommende diy' ere .
vi ses
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dennis Lauritzen
picoposter
|
 |
« Reply #3 on: July 17, 2010, 09:46:44 AM » |
|
Ih - jeg vil være med! Det lyder da vildt spændende, og synes da også det kunne være sjovt at få et ansigt på andre end lige Anders  Positiv hilsen Dennis P
|
|
|
|
|
|
Så blev jeg gift her den 28. august og det var vildt hyggeligt. Hmmm.. skiftede efternavn til Lauritzen... hvad hulen gør jeg så med mit dennisp.info domæne? 
|
|
|
|
|
Dennis Lauritzen
picoposter
|
 |
« Reply #5 on: July 18, 2010, 11:05:08 AM » |
|
Wiiiiii!
Så er jeg tilmeldt!
Glæder mig allerede!
Positiv hilsen Dennis P
|
|
|
|
|
|
Så blev jeg gift her den 28. august og det var vildt hyggeligt. Hmmm.. skiftede efternavn til Lauritzen... hvad hulen gør jeg så med mit dennisp.info domæne? 
|
|
|
Dennis Lauritzen
picoposter
|
 |
« Reply #6 on: July 19, 2010, 09:58:37 PM » |
|
Opdagede lige at min kommende kone har fødselsdag den ene af de 2 onsdage... så jeg må nok hellere finde noget RIGTIG godt til hende i gave  Så også lige at der tages udgangspunkt i bogen Anvendt Elektronik, og tænker det nok var en god idé at investere i den. Er det bare denne her, eller skal man gå efter en specifik udgave? http://www.boghallen.dk/Skole_og_laereboeger/Skole_og_laereboeger_div/Anvendt_elektronik(9788757116014).aspxPositiv hilsen Dennis P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Crevil
nanoposter
|
 |
« Reply #7 on: July 20, 2010, 08:12:01 AM » |
|
Hej Dennis, Har sendt dig en PM angående bog.  Hilsen Bjørn
|
|
|
|
|
|
/ Bjørn
|
|
|
Dennis Lauritzen
picoposter
|
 |
« Reply #8 on: July 20, 2010, 01:19:49 PM » |
|
Og jeg har svaret 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
steand
nanoposter
|
 |
« Reply #9 on: July 21, 2010, 12:08:30 PM » |
|
Ang. Bog så JA. Det er den bog's kapitler jeg vil gå ud fra i de indledende timer ang. strøm/spænding og de forskellige komponenter. Min egen er fra 1980. og er vist 1. udgave. Grunden er at stoffet er fremstillet på en let tilgænglig måde, så man ikke skal ud i "svær matematik" fro at komme i gang. Normalt (læs: på DTU) er elektronik næsten kun ren matematik, af rimeligt svær grad.
Dispositionen (foreløbigt) til forløbet ser sådan her ud. Hvor G referere til kapitel i AE bogen.
Lektion 1: Onsdag d. 8 september 2010 kl. 18.00 til 21.00 G3+G10 - Strøm & spænding G7+G8+G9 - Modstande G4+G5+G6 - Kondesatorer G11 - Spoler G12 - Trafoer
Lektion 2: Onsdag d. 22 september 2010 kl. 18.00 til 21.00 G13 - Op & Af-ladning, fase + impedans G14 - Resonanskredse
Lektion 3 & 4: Lørdag d. 9 oktober 2010 kl. 10.00 til 16.30 G16 - Halvledere G17 - Transistor koblinger G18 - OPAMP G19 - Filtre og koblinger. Gennemgang af AMEK 2500 diagram
Lektion 5 & 6: Lørdag d. 16 oktober 2010 kl. 10.00 til 16.30 Evt. G20 - Elektro Akustiske komponenter (mikrofoner, højttalerenheder mv.) Evt. Suppleret med at læse Datablade, farvekoder, værdibetegnelser. Gennemgang af GSSL diagram
Det kan selvf. tilpasses efter de fremmødt'es ønsker, hvis det trækker i nogen bestemte retninger. Men overordnet er det id'e en at få et lidt mere teoretisk forståelser af hvad der foregår inde i elektronikken, og evt selv kunne lege lidt med nogle af der komponenter der indgår i en en konstruktion. Det kunne være at ændrer på Attac tiderne i en Kompressor med faste tider f.eks.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dennis Lauritzen
picoposter
|
 |
« Reply #10 on: July 23, 2010, 08:41:19 AM » |
|
Det ser lækkert ud Steen! Har lige købt bogen af Bjørn og nøj hvor dejlig 70'er agtig forside  Man bliver helt nostalgisk!  Positiv hilsen Dennis P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Crevil
nanoposter
|
 |
« Reply #11 on: July 23, 2010, 11:17:31 AM » |
|
Godt den kom sikkert frem.  Håber du får god brug af den.!
|
|
|
|
|
|
/ Bjørn
|
|
|
steand
nanoposter
|
 |
« Reply #12 on: August 02, 2010, 09:57:49 PM » |
|
KOM FRISK KOM GLAD OG VÆR MED !!!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JimR
nanoposter
|
 |
« Reply #13 on: August 06, 2010, 11:23:31 PM » |
|
Er meldt til og glæder mig til at blive klogere (og/eller få repeteret stof, da mine elektronikkurser lå i 1984...)
JimR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
db
picoposter